vrijdag 9 april 2010

De klik

... klik ...

Het licht is uit, de kamer donker.

Door één handeling, nauwelijks merkbaar als je er niet op let, van zekerheid naar twijfel. Waar ben ik? Wat staat waar? Waar moet ik naartoe? Bij wie ben ik veilig? Waar vind ik de knop om het licht weer aan te zetten?

Ik schreeuw om hulp maar krijg geen antwoord. Iets wat ik al langer wist maar steeds probeerde te negeren sijpelt langzaam door in mijn gedachten... Ik sta alleen. Alleen in deze abstracte kamer, waarin alles ordeloos werd opgesteld door de laatste bezoeker. Een doolhof vol hindernissen.

Niemand kan mij helpen, ook al zouden ze dat willen. Van buiten de kamer kijkt men op mij neer en roept men mij hints toe, maar de dikke muur vervormt ze tot onbegrijpbare klanken terwijl de echo de oorsprong van het geluid verdoezelt. Dit is iets wat ik alleen zal moeten doen. Het vinden van de oplossing van dit avontuur. Mijn zoektocht naar de knop, die het licht weer zal laten schijnen en alles weer gewoon zal maken...zoals het vroeger was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten